Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-01-01

Obowiązki pracodawcy w zakresie bhp

Pracodawcy, którzy dopiero rozpoczynają działalność, już na wstępie muszą podjąć wiele działań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawcy ci obowiązani są bowiem od dnia rozpoczęcia swojej działalności do zawiadomienia na piśmie właściwego inspektora pracy oraz właściwego państwowego inspektora sanitarnego o rodzaju i charakterze swojej działalności (art. 209 kp.). Zawiadomienie powinno być przesłane w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia przez pracodawcę działalności.

MAGDALENA KASPRZAK
W zawiadomieniu przesłanym do poszczególnych inspektorów powinny znaleźć się informacje dotyczące:
• miejsca, w którym praca ma być wykonywana,
• rodzaju i zakresu prowadzonej działalności.
PRZYKŁAD:
Czy 30-dniowy termin na złożenie zawiadomienia do inspektora pracy powinien być liczony od dnia rozpoczęcia działalności, pomimo iż nie zatrudniamy jeszcze żadnego pracownika?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00