comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-03-01
Sprawozdanie finansowe 2005 r. (cz. V) Informacja dodatkowa
W tym numerze „Rachunkowości...” przedstawiamy piątą już część cyklu poświęconego sporządzeniu sprawozdania finansowego za 2005 r. Tym razem piszemy o Informacji dodatkowej jako niezbędnym elemencie sprawozdania finansowego jednostki non-profit.
Obowiązkowym elementem sprawozdania finansowego każdej jednostki gospodarczej prowadzącej księgi rachunkowe, w tym także jednostki non-profit, jest Zawiera ona zbiór danych i objaśnień w formie bardziej szczegółowej niż w sprawozdaniu finansowym, które uzupełnia i rozszerza o dodatkowe wyjaśnienia i liczby. Informacje te umożliwiają interpretację i prawidłową ocenę sytuacji finansowej i majątkowej jednostki. Przykładowo w aktywach bilansu ujmuje się wartość netto środków trwałych, natomiast szczegółowe dane dotyczące ich wartości początkowej, wielkości dotychczasowego umorzenia czy stosowanych stawek amortyzacji umieszcza się w informacji dodatkowej. Dla użytkownika istotne dla oceny jednostki gospodarczej mogą być także inne informacje, których nie ma w sprawozdaniu finansowym, np. zawarte kontrakty na usługi z różnymi podmiotami czy przewidywane przychody przeznaczone na realizację celów statutowych jednostki non-profit.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie