Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2006-03-01

Sprawozdanie finansowe 2005 r. (cz. V) Informacja dodatkowa

W tym numerze „Rachunkowości...” przedstawiamy piątą już część cyklu poświęconego sporządzeniu sprawozdania finansowego za 2005 r. Tym razem piszemy o Informacji dodatkowej jako niezbędnym elemencie sprawozdania finansowego jednostki non-profit.

Obowiązkowym elementem sprawozdania finansowego każdej jednostki gospodarczej prowadzącej księgi rachunkowe, w tym także jednostki non-profit, jest Zawiera ona zbiór danych i objaśnień w formie bardziej szczegółowej niż w sprawozdaniu finansowym, które uzupełnia i rozszerza o dodatkowe wyjaśnienia i liczby. Informacje te umożliwiają interpretację i prawidłową ocenę sytuacji finansowej i majątkowej jednostki. Przykładowo w aktywach bilansu ujmuje się wartość netto środków trwałych, natomiast szczegółowe dane dotyczące ich wartości początkowej, wielkości dotychczasowego umorzenia czy stosowanych stawek amortyzacji umieszcza się w informacji dodatkowej. Dla użytkownika istotne dla oceny jednostki gospodarczej mogą być także inne informacje, których nie ma w sprawozdaniu finansowym, np. zawarte kontrakty na usługi z różnymi podmiotami czy przewidywane przychody przeznaczone na realizację celów statutowych jednostki non-profit.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00