comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-07-01
Ewidencja i rozliczanie kosztów zarządu w jednostkach non-profit prowadzących działalność gospodarczą
Funkcjonowanie każdej jednostki wiąże się z ponoszeniem kosztów związanych z prowadzoną działalnością. Jednym z rodzajów tych kosztów są koszty administracji (koszty zarządu). Aby je poprawnie zaewidencjonować, należy dokonać ich starannej klasyfikacji i rozliczenia.
Rodzaje ponoszonych kosztów
W jednostkach non-profit prowadzących działalność gospodarczą ogół kosztów dzieli się na:
• koszty realizacji zadań statutowych,
• koszty działalności gospodarczej, oraz
• koszty administracyjne.
Za uznaje się koszty świadczeń wykonywanych zgodnie ze statutem jednostki, w tym także świadczeń w naturze (np. w wolontariacie), niemające charakteru wydatków administracyjnych.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie