Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-07-01

Ewidencja i rozliczanie kosztów zarządu w jednostkach non-profit prowadzących działalność gospodarczą

Funkcjonowanie każdej jednostki wiąże się z ponoszeniem kosztów związanych z prowadzoną działalnością. Jednym z rodzajów tych kosztów są koszty administracji (koszty zarządu). Aby je poprawnie zaewidencjonować, należy dokonać ich starannej klasyfikacji i rozliczenia.

Rodzaje ponoszonych kosztów
W jednostkach non-profit prowadzących działalność gospodarczą ogół kosztów dzieli się na:
• koszty realizacji zadań statutowych,
• koszty działalności gospodarczej, oraz
• koszty administracyjne.
Za uznaje się koszty świadczeń wykonywanych zgodnie ze statutem jednostki, w tym także świadczeń w naturze (np. w wolontariacie), niemające charakteru wydatków administracyjnych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00