comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-10-01
Koszty na przełomie roku
Pod koniec każdego roku w organizacjach wszelkiego rodzaju występuje dość specyficzna sytuacja. Mianowicie mamy do czynienia z powstaniem momentu poniesienia kosztu w starym roku, lecz faktyczną zapłatą kosztu już w nowym roku. Często występują też sytuacje, gdy koszt poniesiony w jednym roku przypada w części na ten i w części na następny rok obrachunkowy. Poniżej wyjaśniamy, jak należy postępować przy kwalifikowaniu takich kosztów do poszczególnych okresów obrachunkowych.
Prawidłowo sporządzone sprawozdanie finansowe powinno w sposób rzetelny oddawać sytuację majątkową oraz osiągnięte wyniki organizacji. W tym celu procedury sporządzania sprawozdania finansowego powinny zapewniać prawidłowość sporządzenia poszczególnych składników sprawozdania. Mówiąc o kosztach na przełomie roku należy przede wszystkim zdefiniować pojecie kosztu, gdyż definicja ma istotny wpływ na kwalifikowanie kosztu z punktu widzenia kryterium czasu.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right