Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-10-01

Koszty na przełomie roku

Pod koniec każdego roku w organizacjach wszelkiego rodzaju występuje dość specyficzna sytuacja. Mianowicie mamy do czynienia z powstaniem momentu poniesienia kosztu w starym roku, lecz faktyczną zapłatą kosztu już w nowym roku. Często występują też sytuacje, gdy koszt poniesiony w jednym roku przypada w części na ten i w części na następny rok obrachunkowy. Poniżej wyjaśniamy, jak należy postępować przy kwalifikowaniu takich kosztów do poszczególnych okresów obrachunkowych.

Prawidłowo sporządzone sprawozdanie finansowe powinno w sposób rzetelny oddawać sytuację majątkową oraz osiągnięte wyniki organizacji. W tym celu procedury sporządzania sprawozdania finansowego powinny zapewniać prawidłowość sporządzenia poszczególnych składników sprawozdania. Mówiąc o kosztach na przełomie roku należy przede wszystkim zdefiniować pojecie kosztu, gdyż definicja ma istotny wpływ na kwalifikowanie kosztu z punktu widzenia kryterium czasu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00