Inwentaryzacja w pracy - obowiązki i uprawnienia pracodawcy
Inwentaryzacja jest niezbędnym elementem odpowiedzialności pracowników za powierzone mienie. Na jej podstawie pracodawca ma możliwość obciążenia pracowników brakami w powierzonym mieniu. Jednak musi ona przebiegać według ustalonych reguł, a za czas poświęcony na uczestnictwo w inwentaryzacji pracownicy mają prawo do wynagrodzenia.
Pracownicy, którzy są objęci wspólną odpowiedzialnością materialną w związku z powierzeniem im mienia pracodawcy, powinni brać udział w inwentaryzacji.
Przyczyny i terminy przeprowadzenia inwentaryzacji
Przyczyna inwentaryzacji | Termin przeprowadzenia inwentaryzacji |
1 | 2 |
zawarcie umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej | przed zawarciem umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej (§ ? ust. ? rozporządzenia w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone mienie) |
odstąpienie przez pracodawcę od umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej |