1 stycznia 2016 r.
Nowe zadania urzędów skarbowych w zakresie obsługi przedsiębiorców
ZMIANY 2016
Od 1 września 2015 r. w urzędach skarbowych mają funkcjonować tzw. centra obsługi, w których podatnicy - niezależnie od urzędu skarbowego, pod który podlegają - mogą składać podania i deklaracje oraz otrzymywać zaświadczenia, a także uzyskiwać wyjaśnienia dotyczące przepisów. Nowo powstałe mikroprzedsiębiorstwa przez pierwsze półtora roku prowadzenia firmy będą mogły uzyskać takie wsparcie od wyznaczonego dla nich asystenta podatnika od 1 stycznia 2016 r. Ponadto płatnik składek na ubezpieczenia społeczne będzie mógł złożyć w dowolnym urzędzie skarbowym, w którym znajduje się centrum obsługi, dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe ZUS. Przewidziano też utworzenie Biura Krajowej Informacji Podatkowej, którego dyrektor uzyska status organu podatkowego. Będzie on odpowiedzialny za wydawanie indywidualnych interpretacji przepisów podatkowych.