comment
Artykuł
Data publikacji: 2014-05-12
Sporządzanie formularza ZUS KOA
Zdarza się, że ZUS zwraca się do płatników o sporządzenie formularza ZUS KOA dla konkretnych ubezpieczonych. Taka sytuacja następuje wtedy, gdy na podstawie składanych dokumentów zgłoszeniowych ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZWUA nie można ustalić prawidłowego okresu podlegania ubezpieczeniom. Płatnicy mają obowiązek prawidłowo wypełnić ten formularz i przekazać do właściwej jednostki terenowej ZUS.
W praktyce zdarza się, że ubezpieczony może być wielokrotnie wyrejestrowywany, a następnie zgłaszany do ubezpieczeń (płatnik dokonywał m.in. korekt dokumentów zgłoszeniowych). Wówczas na podstawie danych zaewidencjonowanych na jego koncie w ZUS trudno jest ustalić, w jakich okresach faktycznie podlegał ubezpieczeniom.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
Artykuły
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka