Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-05-12

Sporządzanie formularza ZUS KOA

Zdarza się, że ZUS zwraca się do płatników o sporządzenie formularza ZUS KOA dla konkretnych ubezpieczonych. Taka sytuacja następuje wtedy, gdy na podstawie składanych dokumentów zgłoszeniowych ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZWUA nie można ustalić prawidłowego okresu podlegania ubezpieczeniom. Płatnicy mają obowiązek prawidłowo wypełnić ten formularz i przekazać do właściwej jednostki terenowej ZUS.

W praktyce zdarza się, że ubezpieczony może być wielokrotnie wyrejestrowywany, a następnie zgłaszany do ubezpieczeń (płatnik dokonywał m.in. korekt dokumentów zgłoszeniowych). Wówczas na podstawie danych zaewidencjonowanych na jego koncie w ZUS trudno jest ustalić, w jakich okresach faktycznie podlegał ubezpieczeniom.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00