Porada
Jakich terminów należy przestrzegać wypłacając świadczenia ze stosunku pracy
Nie wszystkie świadczenia wynikające ze stosunku pracy są wypłacane w terminie określonym przez pracodawcę jako termin wypłaty wynagrodzenia. Niekiedy pracodawca musi dokonać określonej wypłaty wcześniej, po zaistnieniu zdarzenia, z którego wynika taki obowiązek, np. z tytułu podróży służbowej czy rozwiązania stosunku pracy.
Mimo że przepisy wskazują termin np. wypłaty wynagrodzenia za pracę, to w przypadku innych świadczeń ze stosunku pracy, mogą pojawić się wątpliwości w zakresie terminu wypłaty danego świadczenia.
Wynagrodzenie za pracę w stałym terminie
Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i z góry ustalonym terminie. Nie jest zatem prawidłowe wskazanie w przepisach zakładowych terminu, do jakiego pracodawca powinien wypłacić wynagrodzenie. Wskazanie terminu wypłaty powinno być bowiem precyzyjne, np. 5. dnia miesiąca (a nie do 5. dnia miesiąca), 10. dnia miesiąca (a nie do 10. dnia miesiąca). Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym (art. 78 Kodeksu pracy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right