Nowe zasady działania programu Płatnik - wersja 7.01.001
W listopadzie 2007 r. płatnikom składek zostanie udostępniona nowa wersja programu Płatnik. Powstała ona w celu umożliwienia obsługi certyfikatów kwalifikowanych wydawanych przez Kwalifikowane Centra Certyfikacji oraz wprowadzenia standardu XML w zakresie kodowania dokumentów ubezpieczeniowych i dostosowania programu Płatnik do wymagań określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wersja 7.01.001 programu Płatnik wprowadza także kilka nowych rozwiązań i ulepszeń istotnych dla użytkowników.
(?) Używamy do operacji bankowych certyfikatu kwalifikowanego wydanego przez centrum certyfikacji KIR. Czy mogę się nim posługiwać przy wysyłce dokumentów z programu Płatnik, czy muszę przedłużyć certyfikat uzyskiwany za pośrednictwem ZUS?
Przy wysyłce dokumentów z nowej wersji programu Płatnik można posługiwać się certyfikatami kwalifikowanymi wydanymi przez wszystkie kwalifikowane centra działające obecnie na terenie Polski (Sigillum, Unizeto, KIR).
Osoby, które posiadają taki certyfikat, nie muszą już korzystać z certyfikatów dedykowanych ZUS.
Pozostali płatnicy składek muszą zakupić certyfikaty kwalifikowane do lipca 2008 r., ponieważ od 21 lipca 2008 r. dokumenty przekazywane drogą elektroniczną muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Tylko do 20 lipca 2008 r. będą generowane i obsługiwane na dotychczasowych zasadach certyfikaty niekwalifikowanego podpisu elektronicznego ZUS wystawiane w Punktach Rejestracji.