Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 3/2006 z 10.02.2006 [dodatek: Płace i rozliczenia, str. 3]
Data publikacji: 07.02.2006
Jak rozliczyć się z pracownikiem przechodzącym na emeryturę?
1. Założenia
• Pracownik od 6 lutego 2006 r. odchodzi na emeryturę (jest to ostatni dzień jego pracy). Jest zatrudniony na 3/4 etatu. Pracuje 5 dni w tygodniu po 6 godzin.
• Wynagrodzenie pracownika jest określone w stałej miesięcznej stawce i wynosi 750 zł. W ciągu 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozwiązania umowy nie otrzymał żadnych dodatkowych składników wynagrodzenia i przepracował pełne trzy miesiące.
• Pracownik ma prawo do odprawy emerytalnej oraz ekwiwalentu pieniężnego za 8 dni niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego zaległego i bieżącego.
2. Odprawa emerytalna
Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Oblicza się ją z uwzględnieniem zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop.