comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-02
Jak kompletować i przekazywać do ZUS wnioski o ustalenie kapitału początkowego?
Płatnicy składek nadal otrzymują z ZUS wezwania o nadesłanie skompletowanej dokumentacji w celu ustalenia kapitału początkowego dla osób, za które przekazują imienne raporty miesięczne. Takiego obowiązku nie mają zleceniodawcy, osoby fizyczne, które nie wypłacają świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, oraz płatnicy składek opłacający składki za siebie i osoby współpracujące.
Na temat kompletowania wniosków o ustalenie kapitału początkowego i ich przekazywania do ZUS rozmawiamy z Panią Dorotą Dzięcioł zatrudnioną w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie na samodzielnym stanowisku starszego inspektora ds. kadrowych (II miejsce w Konkursie Kadrowy Roku 2004).
Jak Pani sobie radziła i radzi ze skompletowaniem dokumentów potrzebnych do ustalenia kapitału początkowego, tzn. czy zobowiązuje Pani pracowników do ich dostarczenia?
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu