comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-02-13
Jakie są zasady usprawiedliwiania nieobecności w pracy?
Są sytuacje, które powodują, że pracownik nie może stawić się do pracy. Wiele z nich określono bezpośrednio w przepisach ze wskazaniem, że w razie ich zaistnienia spowodowana nimi nieobecność będzie usprawiedliwiona. Nie oznacza to, że pozbawione są tego charakteru niektóre inne przypadki, niewymienione bezpośrednio w przepisach.
Wadliwe usprawiedliwienie nieobecności w pracy może doprowadzić do rozwiązania stosunku pracy. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób pracownik powinien prawidłowo usprawiedliwić swoją nieobecność w pracy, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.
Pracownik poinformował mnie dopiero po 4 dniach o przyczynie nieobecności w pracy spowodowanej chorobą. Czy w związ-ku z tym mogę uznać tę nieobecność za opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia?
W przedstawionej sytuacji nie można zarzucić zatrudnionemu pracownikowi opuszczenia pracy bez usprawiedliwienia. Zbyt późne usprawiedliwienie nieobecności (lub poinformowanie o jej przyczynie) nie jest bowiem z tym równoznaczne. Zaistniała sytuacja nie powoduje, że nieobecność ta automatycznie staje się nieusprawiedliwiona.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie