Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-11-13

Jak prawidłowo wystawiać zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu?

Jednym z podstawowych dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia osiąganego przez pracownika w okresie wskazanym do ustalenia podstawy wymiaru emerytury, renty lub kapitału początkowego jest zaświadczenie zakładu pracy sporządzane na druku ZUS Rp-7. Druk ten funkcjonuje od dawna, jednak jego wypełnianie ciągle sprawia wiele trudności.

Uprawnionym do wystawiania zaświadczenia jest przede wszystkim pracodawca - płatnik składek, ale także jego następca prawny, likwidator lub syndyk masy upadłości. Najwięcej problemów podmioty te mają z ustaleniem, czy dany składnik wynagrodzenia należy wykazać w zaświadczeniu o zarobkach.
Pracuję w wydziale spraw pracowniczych w jednej z większych firm budowlanych. Wiem, że w okresie przed 1990 r. nasz zakład wypłacał pracownikom premie uznaniowe. Część akt uległa jednak zniszczeniu, w tym dokumenty potwierdzające fakt wypłaty premii niektórym pracownikom. Czy wysokość pobranych przez tych pracowników premii mogę w jakiś sposób potwierdzić na druku Rp-7?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00