Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 3/2004 z 01.02.2004, str. 9
Data publikacji: 29.01.2004
Zatrudnianie pracowników tymczasowych
Cierpisz w firmie na okresowy niedobór pracowników, lecz nie chcesz zatrudniać nowych osób z powodu nadmiernej biurokracji związanej z procesem zatrudniania lub innymi obciążeniami? Chciałbyś zastąpić osobę, która jest przewlekle chora? Skorzystaj z usług agencji pracy tymczasowej - ona skieruje do Twojej firmy pracowników tymczasowych i przejmie w stosunku do nich większość obowiązków pracodawcy.
Nowa ustawa z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych, obowiązująca od 1 stycznia, reguluje zasady zatrudniania pracowników tymczasowych przez pracodawcę będącego agencją pracy tymczasowej oraz zasady ich kierowania do wykonywania pracy tymczasowej na rzecz pracodawcy użytkownika.
Agencje pracy tymczasowej zatrudniają pracowników na podstawie umowy o pracę zawieranej na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy i kierują ich do pracy u pracodawców - zwanych w przepisach ustawy „pracodawcami użytkownikami”.