Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 1/2004 z 01.01.2004, str. 65
Data publikacji: 29.12.2003
Jak inspektorzy pracy przeprowadzają kontrole?
Kto może spodziewać się kontroli inspektora Państwowej Inspekcji Pracy? Czy inspektor uprzedzi nas o wizycie? Czego może dotyczyć przeprowadzona przez niego kontrola? Jakie obowiązki ma w takim przypadku pracodawca?
Odpowiedzi na te pytania zamieszczone poniżej pozwolą pracodawcy przygotować się do kontroli i zminimalizować jej negatywne skutki.
Kto objęty jest zakresem czynności inspektora pracy?
Inspektor pracy kontroluje pracodawców, czyli osoby fizyczne i jednostki organizacyjne (osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej), które zatrudniają pracowników, tj. osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.