Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-01

Instrukcja obsługi klienta biura rachunkowego

Nikogo nie trzeba przekonywać, że prawidłowe relacje i komunikacja z klientem są jednym z filarów powodzenia każdej działalności. Nie inaczej jest w przypadku biura rachunkowego. Zatem jak wyglądać powinny te prawidłowe relacje.

Klienci oprócz fachowości bardzo cenią sobie właściwy sposób komunikacji z Twojej strony. Jeśli zastosujesz kilka prostych reguł, to z pewnością poprawisz relacje z klientami - ku obopólnemu zadowoleniu: 1. Wypracuj w swojej firmie maksymalnie sprawne kanały wewnętrznej. Chodzi o to, by potrzeby (również negatywne uwagi) klienta szybko docierały do osoby decyzyjnej. Dzięki właściwemu obiegowi informacji będziesz w stanie odpowiednio szybko zidentyfikować wszelkie negatywne sygnały ze strony klienta. To pozwoli szybko zareagować i rozwiązać problem, zyskując zadowolenie klienta. Tak usatysfakcjonowany klient bardziej "przywiąże" się do Twojej firmy. 2. Inicjuj tak często jak to możliwe wszelkie aktywne formy komunikacji z klientem. Odpowiadaj na jego telefony i maile, pytaj go o opinię i odczucia oraz odpowiednio reaguj na jego sugestie i uwagi. W ten sposób dajesz klientowi poczucie, że troszczysz się o niego, zapewniając mu jednocześnie i stabilizacji; 3. Nieustannie twórz tzw. wartość dodaną dla klienta - nie tylko wymieniaj z nim informacje dotyczące bieżącej obsługi, ale tez wskazuj mu możliwości Twojej firmy w zakresie obsługi w nowych, potencjalnych obszarach jego działalności. Klienci niezmiernie sobie cenią każdą inicjatywę z Twojej strony w zakresie przekazywania im informacji, które mają związek z ich działalnością. Dlatego takie działania, jak: - sporządzanie dla klientów okresowych podsumowań, - informowanie ich z wyprzedzeniem i uprzedzanie o konsekwencjach wynikających z tych zmian, - przypominanie na wykonanie określonych przepisami czynności, - proponowanie określonych rozwiązań mogących przynieść klientowi wymierne korzyści (nie tylko finansowe), powinny stać się jednym z najważniejszych a zarazem stałych elementów standardu obsługi stosowanego w Twojej firmie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00