Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2016-12-20

Odpowiedzialność biura rachunkowego za błędy w rozliczeniach podatkowych

Coraz więcej podatników zleca swoją księgowość biurom rachunkowym. Korzystając z usług biur rachunkowych wydaje się że to księgowi ponoszą pełną odpowiedzialność za księgi podatkowe, ale czy rzeczywiście tak jest? Czy zlecenie biuru księgowemu obsługę księgową swojej firmy jest metodą na uniknięcie odpowiedzialności przed fiskusem?

Właściciele firm, którzy podpisali umowę z biurem rachunkowym są zobowiązani do powiadomienia o tym fakcie Urzędu Skarbowego. Mają na to 7 dni od dnia podpisania umowy.

Zawiadomienie o prowadzeniu ksiąg przez biuro rachunkowe powinien złożyć podatnik (np. sam przedsiębiorca lub zarząd spółki), jednak coraz częściej obowiązek ten biorą na siebie biura rachunkowe (w imieniu podatników). Informacja o której mowa powinna zawierać m.in.: nazwę, adres i NIP biura rachunkowego, datę podpisania umowy oraz adres przechowywania dokumentacji księgowej podatnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00