Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-26

Elektroniczne wystawianie i przesyłanie zwolnień lekarskich

Projekt przewiduje zmiany w zakresie wystawiania zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy. Zmiany te dotyczą głównie formy wystawiania tych zaświadczeń oraz sporządzania ich kopii. Dowodami stwierdzającymi czasową niezdolność do pracy z powodu choroby mają być zaświadczenia lekarskie w formie dokumentu elektronicznego oraz kopie tych dokumentów (wydruk zaświadczenia lekarskiego), a także zaświadczenia lekarskie wystawione w formie pisemnej. Projekt przewiduje ponadto, że lekarze, lekarze dentyści, felczerzy i starsi felczerzy wystawiający zwolnienia lekarskie będą mieli na swoim profilu informacyjnym dostęp do danych ubezpieczonego, jego płatników składek oraz członków rodziny, jeżeli zwolnienie od wykonywania pracy byłoby związane z koniecznością sprawowania osobistej opieki nad członkiem rodziny. Dane byłyby automatycznie zapisane w zaświadczeniu lekarskim. Aktualność tych danych będzie potwierdzana przez ubezpieczonego. Jeżeli dane ubezpieczonego, jego płatników lub członków rodziny nie zostaną udostępnione lub nie będą kompletne albo będą nieaktualne, na osobie wystawiającej będzie ciążył obowiązek uzyskania danych od ubezpieczonego. Swój profil informacyjny lekarze, lekarze dentyści, felczerzy i starsi felczerzy będą tworzyli za pomocą systemu teleinformatycznego udostępnionego przez ZUS. Wystawione w ten sposób zaświadczenia lekarskie z chwilą wypełnienia będą przekazywane automatycznie na elektroniczną skrzynkę podawczą do ZUS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00