Artykuł
Jak prawidłowo ustalić wysokość nagrody jubileuszowej
Obowiązek wypłaty nagrody jubileuszowej mają jedynie jednostki budżetowe. U pracodawców spoza sfery budżetowej decyzja o przyznawaniu nagród jubileuszowych należy do pracodawcy. Zasady przyznawania nagrody jubileuszowej nie mogą być kształtowane przez pracodawców sektora budżetowego w sposób dowolny. Przepisy prawa pracy określają zagadnienia związane z przyznawaniem nagród jubileuszowych, do których tacy pracodawcy muszą się stosować.
Katarzyna Smulczyk
główny specjalista ds. kadr i płac
Pracodawcy spoza sfery budżetowej mogą regulować w dowolny sposób zasady nabywania prawa do nagrody jubileuszowej. Jednak w praktyce często stosują regulacje dotyczące pracowników samorządowych.
Wysokość nagród jubileuszowych oraz zasady ich przyznawania u prywatnego pracodawcy powinny być uregulowane w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania lub w innym akcie wewnątrzzakładowym, a też w razie ich braku - w umowie o pracę.
Staż pracy uprawniający do nagrody jubileuszowej
Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej z chwilą przepracowania wymaganego okresu, przy uwzględnieniu wszystkich innych okresów podlegających zaliczeniu do okresu uprawniającego do nabycia prawa do tej nagrody.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right