Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2011-06-05

Jak prawidłowo ustalić wysokość nagrody jubileuszowej

Obowiązek wypłaty nagrody jubileuszowej mają jedynie jednostki budżetowe. U pracodawców spoza sfery budżetowej decyzja o przyznawaniu nagród jubileuszowych należy do pracodawcy. Zasady przyznawania nagrody jubileuszowej nie mogą być kształtowane przez pracodawców sektora budżetowego w sposób dowolny. Przepisy prawa pracy określają zagadnienia związane z przyznawaniem nagród jubileuszowych, do których tacy pracodawcy muszą się stosować.

Katarzyna Smulczyk

główny specjalista ds. kadr i płac

Pracodawcy spoza sfery budżetowej mogą regulować w dowolny sposób zasady nabywania prawa do nagrody jubileuszowej. Jednak w praktyce często stosują regulacje dotyczące pracowników samorządowych.

Wysokość nagród jubileuszowych oraz zasady ich przyznawania u prywatnego pracodawcy powinny być uregulowane w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania lub w innym akcie wewnątrzzakładowym, a też w razie ich braku - w umowie o pracę.

Staż pracy uprawniający do nagrody jubileuszowej

Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej z chwilą przepracowania wymaganego okresu, przy uwzględnieniu wszystkich innych okresów podlegających zaliczeniu do okresu uprawniającego do nabycia prawa do tej nagrody.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00