Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-03

Jak prawidłowo wypełnić druk ZUS Rp-7

Anna Maciejewska

specjalista ds. wynagrodzeń

Podstawowym dokumentem potwierdzającym wysokość osiąganego przez pracownika wynagrodzenia z tytułu wykonywania zatrudnienia w ramach stosunku pracy jest zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu wystawione na formularzu ZUS Rp-7.

Prawidłowe wypełnienie przez pracodawcę tego formularza ma istotne znaczenie, bowiem w dużej mierze od prawidłowości wystawienia tego dokumentu zależna jest wysokość emerytury ustalanej na "starych" zasadach, a także emerytury obliczonej według mieszanego sposobu (w części ustalanej na "starych" zasadach), renty jak również kapitału początkowego ubezpieczonego.

PODSTAWY PRAWNE

w Ustawa z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 ze zm.) - art. 15 ust. 3, art. 117, art. 125

w Ustawa z 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz.U. z 2000 r. Nr 23, poz. 294 ze zm.) - art. 5, pkt 3 załącznika

w Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 kwietnia 1985 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru emerytur i rent (Dz.U. Nr 11, poz. 63 ze zm.)

w Rozporządzenie Rady Ministrów z 7 lutego 1983 r. w sprawie postępowania o świadczenia emerytalno-rentowe i zasad wypłaty tych świadczeń (Dz.U. Nr 10, poz. 49 ze zm.) - art. 10

w Komunikat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z 10 listopada 1999 r. w sprawie dokumentowania okresów zatrudnienia i wysokości wynagrodzeń dla celów emerytalno-rentowych (niepublikowany)

Jak należy wypełnić druk Rp-7

Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na druku ZUS Rp-7 w całości wypełnia pracodawca (lub jego prawny następca). W górnej części znajduje się miejsce na pieczątkę pracodawcy - płatnika składek. Pracodawca podaje swoje dane indentyfikacyjne, tj. NIP i REGON, a w razie braku tych danych - PESEL albo serię i nr dowodu osobistego lub paszportu. W tej części wpisuje również znak ewidencyjny wystawionego zaświadczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00