Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-30

Czy pracodawca może się odwołać od kosztów upomnienia naliczonych przez ZUS

Otrzymaliśmy z ZUS informację o zaległościach w płaceniu składek za luty. ZUS wysłał do nas jedno pismo, jednym listem i naliczył koszty upomnienia od każdego funduszu w wysokości 11,60 zł (razem 34,80 zł). Czy koszty nie powinny być jedne? Przecież to jedno pismo, podpisane przez jedną osobę i wysłane jednym listem. Jak należy odwołać się od powyższej wysokości kosztów - pyta Czytelnik z Piły.

Koszty są naliczane od upomnienia, a nie od przesyłki, którą upomnienia zostały doręczone płatnikowi. Należności mają pokryć poniesione przez ZUS koszty przesyłki listowej i samego sporządzenia upomnienia. W sytuacji gdy jedno upomnienie obejmuje należności na wszystkie fundusze (ubezpieczeń społecznych, zdrowotny, FP i FGŚP), koszty upomnienia powinny wynosić 11,60 zł. Niestety ustawa nie przewiduje możliwości zaskarżenia kosztów upomnienia. Zatem nie mogą Państwo odwołać się od wysokości ustalonych kosztów przez ZUS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00