Porada
ODPOWIEDZI NA PYTANIA CZYTELNIKÓW
W jakim terminie należy przeprowadzić inwentaryzację w przypadku choroby pracownika ponoszącego odpowiedzialność materialną
Pracownik magazynu od miesiąca przebywa na zwolnieniu lekarskim. Pozostałych 2 magazynierów zwróciło się w związku z tym o przeprowadzenie inwentaryzacji w magazynie. Wszyscy 3 pracownicy mają umowę o wspólnej odpowiedzialności materialnej. Czy w takim przypadku powinniśmy przeprowadzić inwentaryzację? Jeśli tak, to w jakim terminie?
To, czy muszą Państwo przeprowadzić inwentaryzację, zależy od zapisów zawartych w umowie o wspólnej odpowiedzialności materialnej. Powinno z niej wynikać, przez jaki okres absencja chorobowa pracownika nie wpływa na zakres odpowiedzialności materialnej chorego pracownika i pozostałych pracowników. Jeżeli okres choroby Państwa pracownika przekracza ten określony w umowie termin, to powinna być przeprowadzona inwentaryzacja. W przypadku gdy umowa o odpowiedzialności materialnej nie reguluje tej kwestii, inwentaryzacja powinna zostać przeprowadzona niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od zgłoszenia jej przeprowadzenia przez pracowników.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right