Porada
Jakie zmiany w zatrudnianiu wprowadza nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych
Pracownicy samorządowi zatrudnieni na stanowiskach doradców i asystentów nie będą mogli awansować na stanowiska urzędnicze. W terminie miesiąca od uzyskania informacji o prawomocnym skazaniu samorządowca pracodawca będzie też musiał wypowiedzieć mu umowę o pracę. Takie m.in. zmiany wprowadza nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych.
Ustawa z 10 maja 2013 r. o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych oraz niektórych innych ustaw wprowadza istotne zmiany w zatrudnianiu na niektórych stanowiskach w samorządach. Dotyczą one m.in. obsadzania stanowiska sekretarza jednostek samorządowych (gminy, powiatu, województwa). Ponadto wykonywania obowiązków na stanowisku sekretarza nie będzie można powierzyć - na okres do 3 miesięcy w roku kalendarzowym - innemu pracownikowi samorządowemu w ramach wykonywania innej pracy niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami, w sytuacji gdy wymagają tego potrzeby jednostki (art. 21 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych - DzU z 2008 r. nr 223, poz. 1458, ost. zm. DzU z 2011 r. nr 201, poz. 1183).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right