Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-04-13

Zgoda pracodawcy na podnoszenie kwalifikacji przez pracownika gminy

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika odbywa się z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy. Pojęcie takiej zgody nie jest w przepisach doprecyzowane, dlatego pojawiają się wątpliwości, w jakiej formie, kiedy i na jaki okres jest ona udzielana.

Pracownicy samorządowi mogą uczestniczyć w różnych formach zdobywania wiedzy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Środki finansowe na ten cel muszą być uwzględnione w planach finansowych urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych i urzędów gmin. Ustawa z 21 października 2008 r. o pracownikach samorządowych nie odsyła w kwestii szkoleń pracowników do żadnych przepisów wykonawczych. Mają tu więc zastosowanie ogólne reguły zawarte w Kodeksie pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00