comment
Porada
Data publikacji: 2013-04-13
Zgoda pracodawcy na podnoszenie kwalifikacji przez pracownika gminy
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika odbywa się z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy. Pojęcie takiej zgody nie jest w przepisach doprecyzowane, dlatego pojawiają się wątpliwości, w jakiej formie, kiedy i na jaki okres jest ona udzielana.
Pracownicy samorządowi mogą uczestniczyć w różnych formach zdobywania wiedzy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Środki finansowe na ten cel muszą być uwzględnione w planach finansowych urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych i urzędów gmin. Ustawa z 21 października 2008 r. o pracownikach samorządowych nie odsyła w kwestii szkoleń pracowników do żadnych przepisów wykonawczych. Mają tu więc zastosowanie ogólne reguły zawarte w Kodeksie pracy.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka