Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-03-30

O to pytają Kadrowi

Teleporadnia INFORLEX.PL - Eksperci radzą

Problem

Jako organ prowadzący szkołę podjęliśmy uchwałę o jej likwidacji z dniem 31 sierpnia 2013 r. W jakim trybie powinniśmy odwołać ze stanowiska dyrektora szkoły. Czy mamy zastosować art. 38 ustawy o systemie oświaty, mimo że przepis ten nie przewiduje takiej przyczyny jak likwidacja szkoły, czy raczej art. 20 Karty Nauczyciela?

Odpowiedź

Z chwilą podjęcia uchwały przez radę gminy o likwidacji placówki likwidator podejmuje niezbędne czynności zmierzające do rozwiązania stosunku pracy ze wszystkimi zatrudnionymi pracownikami oraz likwidację mienia, którym zarządza placówka. W takim przypadku nie ma obowiązku odwoływania dyrektora, gdyż odwołanie nie ma skutku rozwiązującego stosunek pracy. Dlatego w przypadku zakończenia działalności szkoły należy z dyrektorem rozwiązać stosunek pracy zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 1 Karty Nauczyciela.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00