Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-10-13

UMOWA-ZLECENIE ZAMIAST UMOWY O PRACĘ

Zawarcie umowy o pracę zobowiązuje pracownika do wykonywania pracy na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem. Strony mogą także zawrzeć dodatkową umowę, np. zlecenia, pod warunkiem że umowa-zlecenie nie spełnia warunków umowy o pracę.

Elementy konieczne umowy o pracę zostały wskazane w art. 29 k.p., zgodnie z którym umowa o pracę musi określać strony umowy, jej rodzaj, datę zawarcia oraz warunki pracy i płacy.

Umowa o pracę w szczególności powinna zawierać:

● rodzaj pracy,

● miejsce wykonywania pracy,

● wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia,

● wymiar czasu pracy,

● termin rozpoczęcia pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00