Porada
ZAŚWIADCZENIA WYDAWANE BYŁEMU PRACOWNIKOWI
Pracownik może żądać odszkodowania z tytułu szkody, jaką poniósł w związku z niewydaniem przez pracodawcę zaświadczenia. Takie roszczenie jest jednak dopuszczalne jedynie wtedy, gdy pracodawca ma obowiązek wydania tego rodzaju zaświadczenia.
Jakiego rodzaju zaświadczeń może żądać pracownik od byłego pracodawcy i czy są jakieś limity w zakresie liczby i częstotliwości ich wystawiania. Czy były pracownik musi podawać powód wystawienia zaświadczenia i od czego zależy obowiązek jego wystawienia przez byłego pracodawcę. To częste pytania, jakie stawiają sobie pracodawcy.
Pisemne referencje i opinie o byłym pracowniku
Kwestie wydawania opinii o byłych pracownikach nie zostały uregulowane w przepisach prawa pracy, a zatem pracownik nie ma roszczenia do pracodawcy o ich wydanie. To do pracodawcy należy decyzja, czy wystawi pracownikowi opinię, czyli tzw. referencje. Dokument ten z pewnością stanowiłby dla byłego pracownika pewnego rodzaju uzupełnienie informacji zamieszczanych w świadectwie pracy. Bardzo często zdarza się, że samo wskazanie nazw stanowisk niekoniecznie obrazuje zakres wykonywanych przez pracownika obowiązków. Informacje wskazywane w świadectwie pracy nie wskazują także, jakimi umiejętnościami musiał się wykazać pracownik, świadcząc pracę na danym stanowisku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right