PORADY I WSKAZÓWKI
DR WOJCIECH RAFAŁ WIEWIÓROWSKI - GENERALNY INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH - WYJAŚNIA
PYTANIE:
Jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcy, który prowadzi działalność w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców?
ODPOWIEDŹ:
Przedsiębiorca, który prowadzi działalność w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców, z chwilą przejęcia materiałów podlegających archiwizacji, staje się administratorem tych danych i spoczywają na nim wszystkie obowiązki wynikające z ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
UZASADNIENIE:
Przedsiębiorca, który prowadzi działalność w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców, po przejęciu danych osobowych (np. teczek osobowych) podlegających archiwizacji staje się administratorem tych danych. Od tej chwili spoczywają na nim wszystkie obowiązki wynikające z ustawy. Wśród nich można wymienić m.in. obowiązek zgodnego z prawem przetwarzania danych, obowiązek należytego zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych, jak również obowiązek zgłoszenia zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.