Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-08-13

PORADY I WSKAZÓWKI

infoRgrafika

DR WOJCIECH RAFAŁ WIEWIÓROWSKI - GENERALNY INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH - WYJAŚNIA

PYTANIE:

Jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcy, który prowadzi działalność w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców?

ODPOWIEDŹ:

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców, z chwilą przejęcia materiałów podlegających archiwizacji, staje się administratorem tych danych i spoczywają na nim wszystkie obowiązki wynikające z ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

UZASADNIENIE:

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców, po przejęciu danych osobowych (np. teczek osobowych) podlegających archiwizacji staje się administratorem tych danych. Od tej chwili spoczywają na nim wszystkie obowiązki wynikające z ustawy. Wśród nich można wymienić m.in. obowiązek zgodnego z prawem przetwarzania danych, obowiązek należytego zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych, jak również obowiązek zgłoszenia zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00