Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-03

LEKSYKON POJĘĆ PRAWNYCH

PRACA ZA GRANICĄ

- to praca wykonywana przez pracownika polskiego poza granicami Polski.

W przypadku pracowników skierowanych do pracy za granicą przepisy prawa pracy nakładają na pracodawcę polskiego dodatkowe wymogi formalne. W szczególności dotyczą one sytuacji pracownika mającego wykonywać pracę w państwie niebędącym członkiem Unii Europejskiej, tak aby zagwarantować pracownikom przynajmniej podobną ochronę jak wobec pracowników krajowych. Natomiast pracownicy wysłani do państw UE z reguły objęci są taką samą ochroną pracowniczą jak w Polsce w związku z jednolitym w tym zakresie ustawodawstwem unijnym.

Kodeks pracy kładzie szczególny nacisk na zakres regulacji stosunku pracy.

Umowa o pracę z pracownikiem skierowanym do pracy na obszarze państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej na okres przekraczający 1 miesiąc, niezależnie od podstawowych warunków, jakim musi odpowiadać (tj. wskazywać: strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności rodzaj pracy, miejsce jej wykonywania, wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia, wymiar czasu pracy oraz termin rozpoczęcia), powinna dodatkowo określać czas wykonywania pracy za granicą oraz walutę, w której będzie wypłacane pracownikowi wynagrodzenie w czasie wykonywania pracy za granicą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00