Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-12-25

SPORZĄDZENIE ZAŚWIADCZENIA O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU

Zaświadczenie ZUS Rp-7 potwierdza osiągnięte przez pracownika zarobki w poszczególnych latach. W razie wszczęcia postępowania likwidacyjnego lub upadłościowego zaświadczenie to może wystawić likwidator lub syndyk.

Emilia Łukomska

Pracodawca ma obowiązek wystawić zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS Rp-7) zarówno aktualnym, jak i byłym pracownikom. Powinien je wypełnić na podstawie dokumentacji źródłowej, np. list płac, kart wynagrodzeń i dlatego tak ważne jest jej rzetelne prowadzenie.

Wypełnienie zaświadczenia przez pracodawcę

Gdy pracodawca prowadzi dokumentację kadrową i płacową zatrudnionych pracowników i nie upoważnił do tego innej osoby, wówczas sam wystawia i podpisuje zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu. Okoliczność tę stwierdza w punkcie 6 zaświadczenia albo w odrębnym oświadczeniu. Środkiem dowodowym może być również zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w formie wydruku komputerowego, pod warunkiem że sporządzony wydruk będzie zawierał wszystkie informacje wynikające z druku ZUS Rp-7.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00