PODSTAWA USTANIA STOSUNKU PRACY A TREŚĆ ŚWIADECTWA
Pracodawca nie może samodzielnie decydować o tym, jakie informacje znajdą się w świadectwie pracy. Jest natomiast zobowiązany do sporządzenia tego dokumentu zgodnie ze wskazówkami wynikającymi z rozporządzenia o świadectwie pracy.
Małgorzata Podgórska
Świadectwo pracy jest dokumentem, który pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi niezwłocznie z chwilą rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Jest to dokument potwierdzający zatrudnienie. Zawiera również informacje, które mają wpływ na nabycie uprawnień pracowniczych i tych z ubezpieczenia społecznego u kolejnego pracodawcy.
W tzw. główce świadectwa pracy należy określić pracodawcę oraz jego siedzibę lub miejsce zamieszkania, nr REGON - EKD, stanowiący identyfikator pracodawcy nadany przez właściwy wojewódzki urząd statystyczny oraz miejscowość i datę wystawienia dokumentu.