PRACOWNICZE KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODU
Podstawowe koszty uzyskania przychodu ze stosunku pracy wynoszą 111 zł 25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1335 zł.
Marcin Grzelecki
O zastosowaniu kosztów uzyskania przychodów decyduje fakt osiągnięcia przychodu pracowniczego w danym miesiącu.
Koszty uzyskania przychodu osiągniętego na podstawie umowy o pracę zostały z góry ustalone przez ustawodawcę.
W związku z tym podstawowe koszty uzyskania przychodów wynoszą 111,25 zł miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1335 zł, w przypadku gdy pracownik uzyskuje przychody z tytułu jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej. Koszty te nie mogą przekroczyć łącznie 2002,05 zł za rok podatkowy, w przypadku gdy pracownik uzyskuje przychody równocześnie z tytułu więcej niż jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej.