DORĘCZANIE PISM SĄDOWYCH W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM
SEJM
Ustawą z 12 lutego 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (DzU nr 53, poz. 433) zmieniono art. 73 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (DzU nr 153, poz. 1270 ze zm.). Nowe brzmienie art. 73 ustawy określa sposób postępowania w przypadku niemożności doręczenia pisma sądowego. W takim wypadku pismo składa się na okres 14 dni w placówce pocztowej albo w urzędzie gminy. Zawiadomienie o pozostawieniu pisma umieszcza się w oddawczej skrzynce pocztowej, a gdy to nie jest możliwe, na drzwiach mieszkania adresata lub w miejscu wskazanym jako adres do doręczeń, na drzwiach biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat wykonuje swoje czynności zawodowe, informując jednocześnie o możliwości odbioru pisma w terminie 7 dni, licząc od dnia pozostawienia zawiadomienia. W przypadku niepodjęcia pisma w powyższym terminie pozostawia się powtórne zawiadomienie o możliwości jego odbioru w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia pierwszego zawiadomienia. Z upływem ostatniego dnia wskazanego wyżej 14-dniowego okresu doręczenie uważa się za dokonane.