Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-02-28

AKTA OSOBOWE PRACOWNIKA ZATRUDNIONEGO PO RAZ KOLEJNY

Zatrudniłam po raz kolejny tę samą osobę. Czy muszę założyć jej nową teczkę akt osobowych, czy mogę korzystać ze starej? - pyta Czytelniczka z Grudziądza.

Akta osobowe są związane ściśle z danym pracownikiem i prowadzi się oddzielnie dla każdego pracownika (art. 94 pkt 9a k.p. oraz § 6 rozporządzenia Ministr Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji - DzU nr 62, poz. 286 ze zm.). Przepisy prawne nie wprowadzają żadnych przeszkód, aby przy ponownym zatrudnieniu tej samej osoby korzystać z poprzednio założonych akt osobowych, a zatem dopuszczalne jest, aby przy kolejnym zatrudnieniu pracownika w tym samym zakładzie wykorzystać teczkę jego akt osobowych założoną uprzednio. Często taką praktykę stosuje się na przykład wobec pracowników, którzy podejmują pracę po przejściu na emeryturę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00