Porada
AKTA OSOBOWE PRACOWNIKA ZATRUDNIONEGO PO RAZ KOLEJNY
Zatrudniłam po raz kolejny tę samą osobę. Czy muszę założyć jej nową teczkę akt osobowych, czy mogę korzystać ze starej? - pyta Czytelniczka z Grudziądza.
Akta osobowe są związane ściśle z danym pracownikiem i prowadzi się oddzielnie dla każdego pracownika (art. 94 pkt 9a k.p. oraz § 6 rozporządzenia Ministr Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji - DzU nr 62, poz. 286 ze zm.). Przepisy prawne nie wprowadzają żadnych przeszkód, aby przy ponownym zatrudnieniu tej samej osoby korzystać z poprzednio założonych akt osobowych, a zatem dopuszczalne jest, aby przy kolejnym zatrudnieniu pracownika w tym samym zakładzie wykorzystać teczkę jego akt osobowych założoną uprzednio. Często taką praktykę stosuje się na przykład wobec pracowników, którzy podejmują pracę po przejściu na emeryturę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right