Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-01-24

NOWE OBOWIĄZKI PRZECIWPOŻAROWE

Znowelizowany Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek zatrudniania specjalisty od ochrony przeciwpożarowej. Taki pracownik musi być przeszkolony i mieć wykształcenie wyższe.

Paweł Łukaszuk

Ustawa z 21 listopada 2008 r. zmieniająca ustawę - Kodeks pracy (DzU nr 223, poz. 1460) wprowadza do systemu prawnego nowe regulacje, które zaczną obowiązywać od 18 stycznia 2009 r. Dodane przepisy dotyczą m.in. zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy powstały w wyniku przedstawienia Polsce przez Komisję Europejską zarzutów formalnych w związku z niewłaściwym lub niepełnym wdrożeniem postanowień dyrektywy Rady 89/391/EWG z 12 czerwca 1989 r. w sprawie wprowadzenia środków w celu poprawy bezpieczeństwa i zdrowia pracowników w miejscu pracy (DzUrz WE L 183 z 29.06.1989, s. 1, DzUrz UE Polskie wydanie specjalne z 2004 r., rozdz. 5, t. 1, s. 349). W związku z tym niezbędne stało się dokonanie zmian w dziale dziesiątym Kodeksu pracy „Bezpieczeństwo i higiena pracy”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00