Artykuł
NOWE OBOWIĄZKI PRZECIWPOŻAROWE
Znowelizowany Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek zatrudniania specjalisty od ochrony przeciwpożarowej. Taki pracownik musi być przeszkolony i mieć wykształcenie wyższe.
Paweł Łukaszuk
Ustawa z 21 listopada 2008 r. zmieniająca ustawę - Kodeks pracy (DzU nr 223, poz. 1460) wprowadza do systemu prawnego nowe regulacje, które zaczną obowiązywać od 18 stycznia 2009 r. Dodane przepisy dotyczą m.in. zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy powstały w wyniku przedstawienia Polsce przez Komisję Europejską zarzutów formalnych w związku z niewłaściwym lub niepełnym wdrożeniem postanowień dyrektywy Rady 89/391/EWG z 12 czerwca 1989 r. w sprawie wprowadzenia środków w celu poprawy bezpieczeństwa i zdrowia pracowników w miejscu pracy (DzUrz WE L 183 z 29.06.1989, s. 1, DzUrz UE Polskie wydanie specjalne z 2004 r., rozdz. 5, t. 1, s. 349). W związku z tym niezbędne stało się dokonanie zmian w dziale dziesiątym Kodeksu pracy „Bezpieczeństwo i higiena pracy”.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right