Artykuł
SPOTKANIE WIGILIJNE W FIRMIE
Dobrze zorganizowana Wigilia będzie nie tylko formą prezentu dla pracowników, pozwoli także zmotywować ich do lepszej pracy oraz wzmocni poczucie przynależności do firmy.
Rozmowa z Krzysztofem Michniewiczem, dyrektorem generalnym Incentive Concept Poland.
l Skąd wziął się pomysł na organizowanie imprez świątecznych w firmach?
- Organizowanie firmowych wigilii albo tzw. christmas party przyszło do nas z Zachodu. Wraz z pojawieniem się na naszym rynku międzynarodowych koncernów, oddziałów zachodnich firm albo nawet małych przedsiębiorstw z obcym kapitałem tradycje zachodnie związane z kulturą organizacyjną firmy zaczęły przenosić się na nasz grunt. Z czasem organizacja świątecznych spotkań firmowych stała się coraz bardziej popularna i polskie firmy zaczęły planować takie wydarzenia. Chociaż z drugiej strony, tzw. śledzik był popularny również przed 1989 rokiem, tyle że formuła spotkania była zupełnie inna. W tej chwili spotkania świąteczne to ważne wydarzenie w życiu przedsiębiorstwa. Przyjmują one różne formy. Na przyjęcie są zapraszani pracownicy firmy, jej klienci i kontrahenci, w przypadku korporacji często obecni są także przedstawiciele z centrali. Zwykle są to uroczyste kolacje albo koktajle (z odpowiednim menu) połączone z imprezą taneczną, występem gwiazdy, pojawieniem się jakieś niespodzianki. Jest to także okazja do podsumowania roku, wiąże się z ważnym dla firmy momentem, np. wręczeniem nagród, wyróżnieniem pracowników, podziękowaniami dla kontrahentów czy klientów, akcjami dobroczynnymi. Wiadomo, że atmosfera nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia jest szczególna, przede wszystkim rodzinna, a firmy dążą do tego, żeby pracownicy mieli mocne poczucie przynależności do „firmowej rodziny”. Stąd wspólna kolacja, zabawa i integracja na parkiecie.