Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-08-18

Kiedy i jak pracodawca tworzy regulamin pracy

Regulamin pracy jest aktem wewnątrzzakładowym - źródłem prawa - który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.

dr Ewa Wronikowska

Katolicki Uniwersytet Lubelski

Pracodawca ma obowiązek wprowadzić w zakładzie pracy tego rodzaju akt, jeżeli zatrudnia co najmniej 20 pracowników, a w zakresie organizacji i porządku pracy nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy.

Bezwzględny obowiązek tworzenia regulaminu pracy w zakładzie mają pracodawcy, którzy zatrudniają co najmniej 20 pracowników, a w zakresie, który reguluje regulamin pracy - art. 104 § 1 k.p. - nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy, czy to zakładowego czy ponadzakładowego (art. 104 k.p.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00