Artykuł
Formy dokształcania pracowników
Jeśli pracownik powtarza dany semestr nauki z powodu niezadowalających wyników, pracodawca może odmówić mu finansowania nauki, jednak tylko przez okres powtarzanego semestru (roku).
Rozmowa z Agatą Błaszczyk specjalistą ds. kadrowo-płacowych w firmie zajmującej się outsorcingiem usług kadrowo-płacowych.
l Czy z Pani doświadczenia zawodowego wynika, że pracodawcy chętnie pomagają pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, jak należy rozumieć ten obowiązek?
- Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych, jak wynika z Kodeksu pracy, jest jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy. Jestem zdania, że jest to jednak ogólna dyrektywa skierowana do pracodawcy, aby sprzyjał i ułatwiał pracownikowi podnoszenie kwalifikacji, niezbędnych do wykonywania pracy. Nie należy tego rozumieć w sposób bezwzględny, na co zwracał już uwagę Sąd Najwyższy w jednym ze swoich wyroków, wskazując, że obowiązek pracodawcy nie stwarza po stronie pracownika roszczenia. Wskazuje on jedynie na ogólną powinność pracodawcy sprzyjania ogólnym staraniom własnym pracownika o zdobycie kwalifikacji przydatnych lub niezbędnych do należytego wykonywania aktualnej lub przyszłej pracy, co nie oznacza, że pracownik może domagać się od pracodawcy zorganizowania i przeprowadzenia określonego rodzaju szkolenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right