Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-06-16

Formy dokształcania pracowników

Jeśli pracownik powtarza dany semestr nauki z powodu niezadowalających wyników, pracodawca może odmówić mu finansowania nauki, jednak tylko przez okres powtarzanego semestru (roku).

Rozmowa z Agatą Błaszczyk specjalistą ds. kadrowo-płacowych w firmie zajmującej się outsorcingiem usług kadrowo-płacowych.

l Czy z Pani doświadczenia zawodowego wynika, że pracodawcy chętnie pomagają pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, jak należy rozumieć ten obowiązek?

- Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych, jak wynika z Kodeksu pracy, jest jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy. Jestem zdania, że jest to jednak ogólna dyrektywa skierowana do pracodawcy, aby sprzyjał i ułatwiał pracownikowi podnoszenie kwalifikacji, niezbędnych do wykonywania pracy. Nie należy tego rozumieć w sposób bezwzględny, na co zwracał już uwagę Sąd Najwyższy w jednym ze swoich wyroków, wskazując, że obowiązek pracodawcy nie stwarza po stronie pracownika roszczenia. Wskazuje on jedynie na ogólną powinność pracodawcy sprzyjania ogólnym staraniom własnym pracownika o zdobycie kwalifikacji przydatnych lub niezbędnych do należytego wykonywania aktualnej lub przyszłej pracy, co nie oznacza, że pracownik może domagać się od pracodawcy zorganizowania i przeprowadzenia określonego rodzaju szkolenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00