Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-29

Nie tak łatwo przeprowadzić wybory

Pracodawcy nie mają wyjścia. Do 25 listopada br. w zakładach pracy zatrudniających co najmniej 100 pracowników powinna pojawić się nowa reprezentacja - rady pracowników.
O tym, jak „przebrnąć” przez proces wyborów i jak pokonać problemy, rozmawiamy z PRZEMYSŁAWEM CISZKIEM z firmy doradczej C&C Chakowski & Ciszek.
Na jakie problemy mogą napotkać pracodawcy, którzy muszą przeprowadzić wybory?
- Problemy ze stosowaniem ustawy mogą pojawić się właściwie na każdym kroku. Po pierwsze należy wskazać niejasny sposób liczenia liczby pracowników na potrzeby ustalenia obowiązku stosowania ustawy. Pracodawca powinien przeliczyć przeciętne zatrudnienie z okresu 6 miesięcy przed dniem wyborów. Nie będzie on jednak stosował ustawy, dopóki nie będzie pewny, czy ma taki obowiązek, a nie ma możliwości sprawdzenia tego do czasu powiadomienia pracowników o wyborach. Również metoda liczenia jest dyskusyjna.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00