Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-05-20

Obsługa funduszu socjalnego

Z utworzeniem i funkcjonowaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wiążą się określone obowiązki nałożone na pracodawców. Ich nieprzestrzeganie grozi karą grzywny do 5000 zł.

Anna Martuszewicz
Stosownie do art. 10 ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (DzU z 1996 r. nr 70, poz. 335 ze zm.) środkami funduszu administruje pracodawca. Administrowanie funduszem oznacza: naliczanie odpisów w określonej przepisami wysokości, odprowadzanie ich na rachunek funduszu (a nie np. na rachunek pracodawcy) w przepisanym terminie, opracowanie regulaminu funduszu, a następnie prawidłowe, zgodne z postanowieniami ustawy i regulaminu, wykorzystywanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku funduszu na rzecz osób uprawnionych do korzystania z funduszu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00