Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-12-03

Zasady wypłacania wynagrodzeń

Zasadą jest, że za wykonaną pracę przysługuje określone wynagrodzenie. Pracownik nie może się zrzec prawa do wynagrodzenia, a pracodawca, co do zasady, nie może odmówić pracownikowi jego wypłaty.

Beata Naróg
Jednym z elementów umowy o pracę jest określenie wynagrodzenia należnego pracownikowi za wykonaną pracę. Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest wypłacanie tego wynagrodzenia w ustalonym terminie. Jednakże w zakresie terminu i miejsca wypłaty wynagrodzenia obowiązują pewne ograniczenia ustalone w Kodeksie pracy.
Ogólne zasady wypłacania wynagrodzeń
Wynagrodzenie za pracę musi być wypłacane co najmniej raz w miesiącu w stałym i z góry ustalonym terminie. W praktyce najczęściej jest ono wypłacane z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości. Należy jednak pamiętać, że wynagrodzenie musi być wypłacone najpóźniej w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po przepracowanym miesiącu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00