Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-11-26

Zakaz konkurencji

Beata Kaczmarek
radca prawny
DOKUMENTY W ZAKŁADZIE PRACY
W zakresie określonym w odrębnej umowie pracodawca może zobowiązać pracownika do powstrzymania się od wykonywania przez niego działalności konkurencyjnej wobec dotychczasowego zakładu pracy.
W myśl przepisów Kodeksu pracy zakaz konkurencji obowiązuje każdego pracownika, gdy strony zawarły dodatkową umowę w tej sprawie. Nie oznacza to jednak, że pracownik, z którym pracodawca nie zawarł takiej umowy, może wykorzystywać informacje dotyczące pracodawcy i prowadzonej przez niego działalności. Zakaz ten może obejmować zarówno okres trwania danego stosunku pracy, jak i dotyczyć okresu po ustaniu zatrudnienia u danego pracodawcy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00