comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-29
Czego nie wolno pracodawcy. Wstęp
Anna Martuszewicz, Bartłomiej Sikora, Beata Kaczmarek
Z zatrudnianiem pracowników łączy się wiele obowiązków zarówno wynikających z prawa pracy, jak i związanych z prawem ubezpieczeń społecznych oraz prawem podatkowym. Nieznajomość prawa szkodzi - stąd też nieświadomość własnych praw, a w przypadku pracodawcy przede wszystkim ciążących na nim obowiązków - może spowodować bardzo poważne konsekwencje. Jakiekolwiek uchybienia związane czy to z uprawnieniami pracownika wynikającymi z Kodeksu pracy, czy też obowiązkami pracodawcy wynikającymi z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, Ordynacji Podatkowej czy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mogą skutkować nie tylko odpowiedzialnością administracyjną czy finansową, ale również karną. Penalizacji podlega nie tylko niewypełnianie przez pracodawcę ciążących na nim obowiązków, ale wypełnianie ich w sposób nierzetelny lub niezgodny z prawem.
Pozostało 51% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu