Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-30

Odprawy dla urzędników

Pracodawca sfery budżetowej ma obowiązek wypłaty odprawy pieniężnej pracownikowi, który przechodzi na emeryturę lub rentę. Wysokość odprawy zależy od liczby lat przepracowanych w urzędach oraz od okresów pracy wskazanych w rozporządzeniach Rady Ministrów.

Dorota Wołoszyn
Prawo do jednorazowej odprawy z tytułu przejścia na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przyznane zostało urzędnikom państwowym i samorządowym w ustawie z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.) i ustawie z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zm.). W stosunku do obu grup urzędników objętych regulacją wskazanych ustaw analogicznie uregulowano wysokość odprawy, którą uzależniono od stażu pracy w urzędach.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00