comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-30
Odprawy dla urzędników
Pracodawca sfery budżetowej ma obowiązek wypłaty odprawy pieniężnej pracownikowi, który przechodzi na emeryturę lub rentę. Wysokość odprawy zależy od liczby lat przepracowanych w urzędach oraz od okresów pracy wskazanych w rozporządzeniach Rady Ministrów.
Dorota Wołoszyn
Prawo do jednorazowej odprawy z tytułu przejścia na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przyznane zostało urzędnikom państwowym i samorządowym w ustawie z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.) i ustawie z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zm.). W stosunku do obu grup urzędników objętych regulacją wskazanych ustaw analogicznie uregulowano wysokość odprawy, którą uzależniono od stażu pracy w urzędach.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu