Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-29

Zatrudnianie niepełnosprawnych - obowiązki pracodawcy

Pracodawca zatrudniając osoby niepełnosprawne musi pamiętać, że mają one szczególne uprawnienia w porównaniu do ogółu pracowników - np. prawo do dodatkowych 10 dni urlopu wypoczynkowego.

Robert Maliszewski
specjalista ds. prawa pracy
dział prawny SEKA S.A.
Pracodawcy przy podejmowaniu decyzji o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych biorą przede wszystkim pod uwagę możliwość uzyskania ulg, zwolnień oraz dofinansowania z Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych. System wspomagający zatrudnianie osób niepełnosprawnych został określony w ustawie z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU nr 123, poz. 776 ze zm.). Należy również pamiętać, że wykonywanie pracy przez pracowników niepełnosprawnych związane jest także z wieloma obowiązkami po stronie pracodawcy. Obowiązki te w zakresie prawa pracy oznaczają konieczność respektowania dodatkowych uprawnień pracowniczych, które również zostały określone we wskazanej ustawie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00