Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-02-19

OCENA RYZYKA NA STANOWISKU BIUROWYM

Pracodawca ma obowiązek przeprowadzać ocenę ryzyka zawodowego. Ocena taka może być jednak dokonana na podstawie wybranej metody oceny.

Dariusz Brzykczy
Ocena ryzyka na stanowisku pracownika biurowego wyposażonego w komputer zostanie omówiona z wykorzystaniem metody SCORE RISC. W metodzie tej szacuje się skutki zdarzenia „S” spowodowanego przez dane zagrożenie, prawdopodobieństwo jego wystąpienia „P” oraz ekspozycję pracownika na dane zagrożenie „E”. Wartości „S” i „E” oceniane są w sześciostopniowej, a parametr „P” w siedmiostopniowej skali wartości. Wartość ryzyka „R” ocenia się w pięciu stopniach. Metoda SCORE RISC ze względu na swoją prostotę jest godna polecenia również osobom, które nie posiadają dużego doświadczenia w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego.
Przed przystąpieniem do oceny ryzyka zawodowego na stanowisku do pracy biurowej osoba je oceniająca powinna zebrać informacje, które będą niezbędne w wartościowaniu wyżej wymienionych parametrów potrzebnych do oszacowania wartości liczbowej ryzyka. Istotna i bardzo pomocna będzie również charakterystyka stanowiska pracy, czyli opis czynności i zadań, jakie pracownik wykonuje na tym stanowisku, oraz wyposażenia lub narzędzi, z jakich korzysta. W charakterystyce stanowiska pracy powinien znaleźć się także opis pomieszczeń pracy, w których to stanowisko może być umieszczone - szczególnie gdy ma to wpływ na czynniki oddziaływające na zdrowie osób pracujących na tym stanowisku.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00