comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-01-29
Zaległy urlop - problemem pracodawcy
Katarzyna Piecyk
Pracodawca powinien udzielić pracownikowi zaległego urlopu wypoczynkowego za poprzedni rok kalendarzowy najpóźniej do 31 marca następnego roku kalendarzowego. Jednak jego nieudzielenie we wskazanym terminie nie oznacza, że pracownik stracił do niego prawo.
Obowiązkiem pracodawcy jest udzielanie pracownikowi urlopu w tym roku kalendarzowym, w którym uzyskał do niego prawo. Odstępstwa od tej zasady są dopuszczalne tylko wyjątkowo i są ściśle określone w przepisach. Zmiana terminu urlopu może nastąpić zarówno na wniosek pracownika, umotywowany ważnymi przyczynami, jak i ze względu na szczególne potrzeby pracodawcy.
Przesunięcie terminu urlopu następuje także, gdy pracownik z określonych przyczyn nie mógł rozpocząć urlopu w ustalonym terminie lub nie wykorzystał części urlopu.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu