Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-01-29

Zaległy urlop - problemem pracodawcy

Katarzyna Piecyk
Pracodawca powinien udzielić pracownikowi zaległego urlopu wypoczynkowego za poprzedni rok kalendarzowy najpóźniej do 31 marca następnego roku kalendarzowego. Jednak jego nieudzielenie we wskazanym terminie nie oznacza, że pracownik stracił do niego prawo.
Obowiązkiem pracodawcy jest udzielanie pracownikowi urlopu w tym roku kalendarzowym, w którym uzyskał do niego prawo. Odstępstwa od tej zasady są dopuszczalne tylko wyjątkowo i są ściśle określone w przepisach. Zmiana terminu urlopu może nastąpić zarówno na wniosek pracownika, umotywowany ważnymi przyczynami, jak i ze względu na szczególne potrzeby pracodawcy.
Przesunięcie terminu urlopu następuje także, gdy pracownik z określonych przyczyn nie mógł rozpocząć urlopu w ustalonym terminie lub nie wykorzystał części urlopu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00