Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2018-06-27

Awans nauczycieli w Trybunale Konstytucyjnym

Osoby o zbliżonym dorobku zawodowym oraz kwalifikacjach merytorycznych powinny być traktowane podobnie - tak stwierdził Trybunał Konstytucyjny, uznając za niezgodne z konstytucją przepisy nowelizacji Karty Nauczyciela różnicujące sytuację zawodową tylko ze względu na moment nawiązania stosunku pracy.

Michał Culepa
Wprowadzenie w 2000 r. systemu awansu zawodowego nauczycieli spowodowało konieczność uregulowania statusu nauczycieli wcześniej zatrudnionych na podstawie mianowania. Artykuł 10 ust. 3 ustawy z 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (DzU nr 19, poz. 239) przewidywał, że trzy grupy nauczycieli zatrudnionych na podstawie mianowania przed wejściem w życie przepisów o awansie zawodowym (tzn. przed 6 kwietnia 2000 r.) uzyskują z mocy prawa stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00