Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-30

Odprawy emerytalne dla urzędników

Pracodawca sfery budżetowej ma obowiązek wypłaty odprawy pieniężnej pracownikowi, który przechodzi na emeryturę lub rentę. Wysokość odprawy zależy od lat pracy w urzędach.

Dorota Wołoszyn
Prawo pracowników urzędów państwowych i samorządu terytorialnego do uzyskania jednorazowej odprawy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę uregulowane zostało w aktach prawnych regulujących status tych grup pracowniczych, tj. w ustawie z 2 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zm.) i z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.). Nie stosuje się zatem do tych pracowników art. 921 Kodeksu pracy.
Uregulowania ustaw dotyczących poszczególnych grup pracowników urzędów są zbieżne, gdyż art. 21 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych nakazuje odpowiednie stosowanie, w zakresie prawa do jednorazowej odprawy, art. 28 ust. 1 i 3 ustawy o pracownikach urzędów państwowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00