comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-01
Bezpieczna praca w biurze. Przykładowe instrukcje bezpieczeństwa konieczne w biurze
Sylwia Oziębło
Instrukcja bhp przy pracach administracyjno-biurowych
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Do pracy administracyjno-biurowej może być skierowany pracownik, który:
1) posiada wymagane kwalifikacje do pracy na wyznaczonym stanowisku;
2) zapoznał się z zasadami niniejszej instrukcji stanowiskowej bhp.
2. Bezpieczne warunki pracy w biurze są zapewnione w przypadku, gdy:
1) ciągi komunikacyjne są wolne od szaf, stolików i innych przedmiotów mogących stwarzać utrudnienie w poruszaniu się;
2) zastosowano właściwe oświetlenie (w zależności od charakteru pracy minimum 300 lx, na stanowisku do pracy z monitorem ekranowym - 500 lx);
3) wartość natężenia hałasu nie przekracza 85 dB (w pomieszczeniach do indywidualnych prac teoretycznych, opracowania danych i innych o podobnym przeznaczeniu - 55 dB);
4) pomieszczenie pracy jest dostatecznie wentylowane (naturalna lub mechaniczna), wilgotność względna powietrza nie jest niższa niż 40% (zalecana 50-65%);
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu